wtorek, 2 lipca 2013

Czarna lista się powiększa...

Dziś spieszymy do Was ze zgłoszeniami od naszych czytelniczek. Maile zaczęły spływać błyskawicznie, a nas ogarnęła smutna refleksja, że internet pełen jest oszustów i krętaczy... ale do rzeczy:


sprawa nr 1 dotyczy Magdy ze smak-zdrowia.blogspot. Na swoim blogu publikuje między innymi przepisy kulinarne, które zostały wykorzystane przez firmę Emkadiet Poradnictwo Dietetyczne. Emkadiet oferowała m.in. przepisy Magdy i kasowała za takę dietę 300zł!! Cały wpis możecie przeczytać tutaj, a poniżej możecie zobaczyć przykłady wykorzystania wpisów autorki bloga:



------------------------------------------------------------------------------------

sprawa nr 2 to zgłoszenie od Atqi i dotyczy kradzieży i bezczelnego przerobienia zdjęcia recenzowanych przez Nią cieni do powiek. Użytkowniczka allegro raj_kobiet bez ceregieli wycięła podpis, zmieniła tło i zrobiła lustrzane odbicie, ale nie ma wątpliwości, że jest to ta sama fotografia. W dodatku wykorzystana do sprzedawania podróbek cieni L'oreal! Oczywiście sprzedawca cieni za 3,50zł nie odpowiada na maile.

-------------------------------------------------------------------

sprawa nr 3 dotyczy maila od Bellitki - zwykłe oszustwo i można powiedzieć wyłudzenie. Bellitkaa jakiś czas temu organizowała kosmetyczną wymiankę, wysłała paczkę o wartości ok.100zł, niestety przesyłki zwrotnej nigdy nie otrzymała. Szanowna złodziejka Gabriela C. posługiwała się adresem e-mail sweet-niunia@wp.pl, oczywiście nie odpowiadała na wiadomości, prośby i groźby. Całość wpisu można przeczytać tutaj, a gdyby ktoś również został oszukany przez tę osobę lub przypuszcza, że to mogła być ona, to posiadamy dane adresowe do wglądu.
-----------------------------------------------------------------------------------

Pamiętajcie, że możecie do nas pisać na aferkowo.male@gmail.com.

22 komentarze :

  1. No brak słów ...
    Ja z tych, co dobrze i optymistycznie patrzą na świat, ale czasami trzeba stanąć na ziemię i stwierdzić, że dobie internetu, ku*wa NIKOMU nie można ufać :P

    PS. Oczywiście to 'nikomu' to z lekkim przesadyzmem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szok, nic mnie już nie zdziwi ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. sweet-niunia... to nie wróży nic dobrego :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam taką sytuację z wymianką: zgłosiła się do mnie jakaś gimbuska (nie wiem, może ze 14 lat miała), chciała się wymienić- ja jej miałam wysłać praktycznie nowy (użyty 2 razy lakier do paznokci z limitki Essence) i nowiuteńki eyeliner, z tej samej limitki. W zamian oferowała 2 lakiery do paznokci i jakieś takie proszki do ozdoby. Paczkę wysłałam zaraz po weekendzie, oczywiście na maila wysłałam także potwierdzenie jej nadania. A ta mi po jakiś 3 dniach odpisała, ze...nie dostała kieszonkowego i nie ma kasy na wysłanie paczki! Wkurzyłam się nieźle. Paczka doszła do mnie dopiero po 2 tyg (po tym jak jej zagroziłam, że do niej przyjadę i sama odbiorę swoje rzeczy, bo wcześniej nawet nie raczyła się w tej sprawie odezwać). Ja otwieram kopertę a tam proszki do paznokci rozsypane (choć miała je zabezpieczyć) a oba lakiery zużyte. Jeden do połowy, drugiego została odrobina na dnie i był tak zaschnięty, że musiałam go wywalić (na fotach, które mi wysłała nie było tego widać). Nie wspomnę już o tym, że wartość MOJEJ paczki to było jakieś 25 zł, w czym produkty były niemal NOWE. A dostałam jakieś zużyte, nie nadające się do niczego dziadostwo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nie robię interesów z niepełnoletnimi:)

      Usuń
    2. Wcześniej nie miałam żadnych problemów z wymiankami, po prostu zaufałam niewłaściwej osobie :/

      Usuń
  5. PS. Wysłałam do was maila z moją przygoda, już przepraszam za długość tego maila (nie bijcie :D )Wyżyłam się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam do Ciebie pisać , abyś zgłosiła oszustwo jakie Ciebie spotkało, ale jak widzę sama trafiłaś tutaj ;)

      Usuń
  6. masakra.. ze to nawet im nie wstyd.. -.-

    OdpowiedzUsuń
  7. echhh ;/ nie można nikomu ufać;/ jaki czas temu była afera wyłudzania ciuchów od firm, jakaś osoba podszywała się pod znane blogerki ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. co za podłość:/ o ile jestem w stanie "zrozumieć" takie durne laski, co nie wysyłają wymianek, to kradzież "profesjonalnych" stron jest poniżej krytyki:/

    OdpowiedzUsuń
  9. A najlepsze jest to, że wchodząc na aukcję podróbek cieni Loreala ze skradzionym zdjęciem jest na samym końcu tekst:
    "Wszelkie prawa zastrzeżone, zakaz kopiowania całości lub części opisu, grafiki i kodu źródłowego. W przypadku niezastosowania się do zakazu zostaną wyciągnięte konsekwencje prawne.
    USTAWA O PRAWACH AUTORSKICH:
    Zgodnie z ustawą z 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych (D.U. 1994/24/83) za naruszenie praw własności poprzez kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie przedstawionych wyżej treści bez zgody właściciela grozi grzywną oraz karą pozbawienia wolności od 6 m-cy do lat 5 (art. 115.1)."

    Normalnie szczyt wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kliknęłabym lubię to, gdyby była taka opcja;)

      Usuń
  10. Ludzie są coraz bardziej bezczelni. Brak słów!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Słodka niunia ;) no to mówi samo przez się :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mnie też taka jedna oszukała na wymiance, stare czasy i długa historia, teraz wymieniam się tylko z zaufanymi osobami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do listy jeszcze powinny dołączać osoby które organizują rozdania i nie wysyłają nagród:) Dwa razy tak miałam, szkoda tylko że już teraz nie odnajdę nazwy blogów.

    Podobnie chwalebne są działania osób które obserwują czyjś blog jak jest rozdanie, a zaraz po ogłoszeniu wyników przestają. I jak jest kolejne, zgłaszają się znowu! szczyt buractwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie z Toba...powinnysmy jeszcze dodac osoby, ktore w rozdaniahc wygraly a twierdza ze paczki nie otrzymaly bo mialam taka sytuacje 2 razy.

      Usuń