środa, 24 lipca 2013

Wykorzystanie wizerunku

Dostaliśmy przed chwilą zgłoszenie od Baby Jane Hudson:

"Witajcie,

Ja od ponad półtora tygodnia zmagam się z kilkoma serwisami, gdzie jakaś ambitna osoba użyła mojego zdjęcia i wsadziła je na kwejka, potem na stronie ryjbuk.

Od ponad roku prowadzę bloga i mój kanał na Youtube. Bezprawnie ktoś wykorzystał stopklatkę z mojego filmu https://www.youtube.com/watch?v=I-DH_694sow i tym oto sposobem mój wizerunek wylądował na kwejku (gdzie po 2 dniach został usunięty) oraz na fan page'u ' Idź być grubym gdzie indziej" https://www.facebook.com/photo.php?fbid=498589920210025&set=a.149754801760207.33811.146572758745078&type=1&theater

Facebook ewidentnie nic z tym nie robi, ponieważ dla nich to żadne naruszenie etc, a strona szydzi z ludzi. Szkoda gadać.
 
Zastanawiam czy ktoś z internautów był w podobnej sytuacji."
 
 
Czy zdarzyła Wam się taka sytuacja? Co można zrobić w takim przypadku???

63 komentarze :

  1. Cóż można spróbować zgłaszać do FB jako "propagowanie nienawiści" - może gdyby wiele różnych osób to zrobiło, zmusiło by to FB do usunięcia zdjęcia.

    Współczuję z całego serca Baby Jane i mam nadzieję, że sprawa się rozwiąże pozytywnie dla niej. Uwielbiam oglądać jej vlog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zglosilam ale FB nie znalazl zadnej tresci, ktora wedlug nich propaguje nienawisc.

      Usuń
    2. ja kiedyś znalazłam na facebooku zdjęcia bardzo erotyczne - niestety facebook nie widział w nich łamania regulaminu :(

      Usuń
    3. Baby Jane a zgłaszałaś jako Twoja wartość intelektualna?

      Usuń
    4. tak po raz drugi i czekam na odp.

      Usuń
    5. Ja również tak jak i dziewczyny poniżej dostałam wiadomość odmowną jeśli chodzi o usunięcie tego zdjęcia.

      Czy jest jakaś Firma, nie wiem..ktokolwiek w Polsce kto obsługuje polską wersję FB? Gdzieś gdzie można by było wysłać maila ze zwykłą treścią a nie bawić się w wysyłanie jakiś zgłoszeń?

      Wkurza mnie strasznie, że małolaty są całkowicie bezkarne jeśli chodzi o tego typu sprawy.

      Baby Jane jestem z Tobą i trzymam kciuki za rozwiązanie tej przykrej sprawy.

      Usuń
    6. Ja też dostałam odp odmowną, ale już mi się to zdjęcie nie otwiera, więc może w końcu usunęli?

      Usuń
  2. Uwielbiam blog Baby Jane i również uważam, że jest to propagowanie nienawiści. Trzeba to zgłosić, im więcej tym lepiej

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykorzystanie cudzego zdjęcia bez zgody właściela to łamanie prawa. Pomijam już fakt, że zdjęcie wykorzystano w celu ośmieszenia... :/ Ja bym poszła z tym do prawnika.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam kiedyś taką sytuację ze zdjęciem na fejsie mojej koleżanki i dostała info, że jak przynajmniej trzy osoby zgłoszą naruszenie przy pomocy ikonki "zgłoś" to zdjęcie zostanie usunięte. Przyznaję, że zadziałało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zgłosiłam! Dziewczyny zgłaszajcie, to do niczego was nie zobowiązuje, a może załatwi sprawę! Jestem strasznie zażenowana tą sytuacją, autor tego super ekstra mema wykazał się mega wyrafinowanym poczuciem humoru.

      Kiedy ludzie zrozumieją, że nie każdy musi mieć rozmiar XS? Baby Jane jesteś super babeczką, zadbaną, śliczną i jestem pewna, że jesteś obiektem westchnień wielu mężczyzn! A poza tym kto widział Pin-Up bez krągłości? :)

      A wiecie, co jest najlepsze? Walczymy z zaburzeniami odżywiania, walczymy z przesadą chudością u modelek. Nie chcemy być oceniane przez pryzmat naszego wyglądu, a same na siebie (my, kobiety - wstawiające czy komentujące z aprobatą) bata ukręcamy :/

      Usuń
    2. kurka, dostałam odpowiedź tej treści: " Dziękujemy za poświęcenie czasu na zgłoszenie treści, które Twoim zdaniem naruszają nasze Standardy społeczności. Zgłoszenia takie jak to przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na Facebooku i stwarzania tu przyjaznego miejsca. Zapoznaliśmy się ze zdjęciem zgłoszonym przez Ciebie z powodu nękania, ale stwierdziliśmy, że nie narusza ono standardów społeczności Facebooka z kategorii cyberprzemocy i nękania" wtf?

      Usuń
    3. Niestety, wszyscy dostają to samo... Nikogo nie dziwi, że tyle osób widzi w tym coś nieodpowiedniego? :(

      Usuń
    4. BJH, a co jak przy "zgłoś" zaznaczasz, że to Twoja własność intelektualna?

      Usuń
  5. no kurwa. inaczej nie mogę tego skomentować.

    Primo: ten "mem" zrobił jakiś pólinteligent, bo akurat największy odsetek osób z nadwagą jest w USA
    Secudno: uważam, że Baby Jane to śliczne dziewczę i szkoda, że jakiś zakompleksiony idiot o ilorazie inteligencji ameby ma dostęp do komputera, nie wspominając o sieci...
    Tertio: zgłosiłam naruszenie na FB (zarówno zdjęcia jak i całej strony).

    Nie wiem z czego to się bierze. Banda kretynów z kompleksami wielkości Ar-Rub-al-Chali, z brakiem perspektyw... Pozostaje żyć ze świadomością, że jesteśmy od nich lepsze. Zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, tez tak zrobilam dwukrotnie ale za kazdym razem dostalam info od FB ze nie znalezli nic zeb strone zamknac etc.

      Usuń
    2. ja również zgłosiłam, może kiedy zobaczą, że nie jedna a wiele osób widzi w tym naruszenia regulaminu w końcu wezmą się do roboty!

      Usuń
    3. Niestety odpowiedź odmowna. Wzięłam udział w ankiecie i dałam wyraz swemu niezadowoleniu.

      Usuń
  6. zdecydowanie odezwałabym się w jakiś prawny sposób! nawet żeby tylko postraszyć. skonsultuj się z prawnikiem i zacznij choćby od jakiejś wiadomości w administratorów tego fanpage'a, postrasz wezwaniami przedsądowymi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idę za śladem dziewczyn i zgłaszam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dostałam odpowiedź ta samą co BJH :/

      Usuń
  8. Współczuję bardzo Baby Jane. Dziewczyny dobrze radzą, żeby pójść do prawnika i coś z tym zrobić. Jeśli nie będzie się reagować to tacy ludzie będą się czuli bezkarni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również zgłosiłam, oby jak najszybciej usunęli! ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłoszone! To naprawdę przykre ile cierpienia i bólu mogą zadać jakieś niedojrzałe emocjonalnie dzieci z gimnazjum... Najgorsze, że taki piętnastolatek nie odpowie prawnie za to, co zrobił i będzie czuł się jeszcze bardziej bezkarnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłosiłam i ja. Jak zrobi to więcej osób to może usuną. Co za palanty na tym świecie egzystują....

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłosiłam również ja.
    To jest po prostu przykre.

    OdpowiedzUsuń
  13. BabyJane to nie pierwsza dziewczyna z YT, która padła ofiarą idiotów. Pamiętam, jak kilka lat temu wizerunek ciasteczka25 był eksploatowany na Kwejku, nawet ktoś zmontował filmik z tym memem wkładając w jego usta okropności. Straszne jest to, że ludzie są aż tak zawistni. Głupota jest niestety nieuleczalna, a w dodatku zakaźna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przerażające jest to o czym piszesz.

      Wspaniałe dziewczyny są całkiem niesprawiedliwie krzywdzone i nikt nie ponosi konsekwencji.

      Dorastające społeczeństwo schodzi na psy.

      Usuń
  14. Zgłoszone, trzymam kciuki żeby się udało :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tez zglosilam ....Ale co sie dziwic ,internet to smietnik do ktorego kazdy wrzuca co mu sie zywnie podoba ....wystarczy poczytac komentarze po artykulami... ...Wypowiadaja sie ludzie ..ktorzy nie maja pojecia o niczym !!!!,nie czytaja ze zrozumieniem ..sa zawistni!!! zawzieci ,brak w nich tolerancji i zrozumienia !! TO CECHA PRAWDZIWEGO POLAKA !!!! az wstyd sie czasem przyznac ze jest sie polakiem !!!!!
    Mam nadzieje kochana ze Twoja sprawa bedzie miala pomyslny final i wyczuli innych na takie lub inne sprawy
    Pozdrawiam :) i zycze powodzenia !!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. ja też zgłosiłam; nie wiem co ci ludzie mają w głowach...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też dostałam odpowiedź że nie usuną :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety, dalej odpowiedź, że nie usuną! Wzięłam udział w tej ich mini ankiecie na temat moich odczuć wobec aplikacji do zgłaszania tych problemów, bla bla i wpisałam tam "Czy upublicznienie czyjegoś wizerunku, bez jego zgody, dodatkowo w obraźliwym, szykanującym ze względu na wagę, kontekście jest zgodne z polityką Facebook'a??", może będzie odzew...

    OdpowiedzUsuń
  19. To zdjęcie nie zostało usunięte.
    Szczegóły
    Dziękujemy za poświęcenie czasu na zgłoszenie treści, które Twoim zdaniem naruszają nasze Standardy społeczności. Zgłoszenia takie jak to przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa na Facebooku i stwarzania tu przyjaznego miejsca. Zapoznaliśmy się ze zdjęciem zgłoszonym przez Ciebie z powodu zawierania treści lub symboli propagujących nienawiść, ale stwierdziliśmy, że nie narusza ono standardów społeczności Facebooka z kategorii propagowania nienawiści.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierdolone półgłówki, i tylko w Polsce.

    Nienawidzę naśmiewania się kogoś wyglądu! Aż mnie nosi!

    OdpowiedzUsuń
  21. Problem polega na tym, że o ile zdjęcie dodamy na Facebooka to godzimy, się na jego przetwarzanie, ale tylko przez fb..
    To samo zdjęcie widziałam na Kwejku... i sama się zastanawiałam, czy w jakiś sposób można z tym walczyć... ?!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgłosiłam, ale oczywiście nie usuną :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja pierdziu, szkoda słów!
    Trzymaj się kochana!

    OdpowiedzUsuń
  24. ja też zgłosiłam - jestem w szoku. Brak mi dosłownie słów. BJ trzymaj się - jesteś piękna taka jaka jesteś i taką pozostań.

    OdpowiedzUsuń
  25. Straszne...
    Dlatego sama niechętnie pokazuje swoja twarz na blogu,bo własnie o takie coś się kiedyś obawiałam...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ohydne zachowanie, nie wiem, jak można być tak nieludzkim...
    Trzymaj się BJ!

    OdpowiedzUsuń
  27. zgłaszałam wcześniej, teraz zajrzałam i zdjęcia nie ma! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiem, czy FB na takie akcje reaguje, podobnie jak czasami allegro na kradzież zdjęć. Szkoda słów:(

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja dostałam taką odpowiedź ^^

    Zapoznaliśmy się ze zdjęciem zgłoszonym przez Ciebie z powodu zawierania treści lub symboli propagujących nienawiść. Usunęliśmy je, ponieważ narusza ono Standardy społeczności Facebooka. Dziękujemy za przesłanie zgłoszenia. Idź być grubym gdzie indziej dowie się o usunięciu jego/jej zdjęcia, ale nie zostanie poinformowany(a) o tym, kto je zgłosił. Facebook nigdy nie ujawnia danych osoby wysyłającej zgłoszenie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziekuje wam za pomoc. Nareszcie po 2 monitach ze wzgeldu na zlamanie praw autorskich zdjecie zostalo usuniete.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super i mam nadzieję, że teraz podobne sprawy będą również nagłaśniane i wspólnymi siłami, choć nasze zgłoszenia były niestety ignorowane, choć minimalnie zmniejszymy występowanie takich sytuacji!

      Usuń
  31. Z tego co widzę zdjęcie jest usunięte. Mam nadzieję jednak że więcej to się nie powtórzy. :)

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziewuszki , znalazłam dobry sposób , zeby sprawdzic czy ktos nie kradnie naszych zdjęć. W Google - Grafika wklejcie adres url do grafiki ktorą chcecie sprawdzić i wyszukuja sie wszystkie strony z tym zdjęciem :)

    OdpowiedzUsuń